Поршень скутера - це найбільш навантажена частина двигуна. Основний удар від вибуху паливної суміші в циліндрі припадає саме на поршень. Він, у свою чергу, передає енергію на колінвал, і завдяки ще ряду механізмів, в кінцевому підсумку приводить у рух ваш скутер.
Отже, поршень у скутера має циліндричну форму та виготовляється з алюмінію або його сплаву. Незважаючи на відносно простий зовнішній вигляд, поршень скутера – це досить високотехнологічна деталь двигуна. Схематично поршень можна поділити на три частини, кожна з цих частин виконує свою функцію.
На цю частину і доводиться удар від вибуху палива у камері згоряння. Днище поршня зазвичай буває плоским або трохи опуклим, може мати поглиблення для виключення торкання поршня зі свічок запалювання, а чотиритактних двигунах передбачені додаткові поглиблення для клапанів.
У цій частині поршня встановлені кільця: компресійне та маслознімне. Назви кілець говорять самі за себе. Кільця встановлені на деякій відстані від краю днища поршня. Така установка оберігає кільця від високої температури, що утворюється під час вибуху паливної суміші. Для запобігання провертанню кілець у їхніх канавках встановлені стопори.
Варто звернути увагу на те, що верхнє кільце, якщо дивитися в перерізі, не мають правильної прямокутної форми, верхня частина цього прямокутника трохи скошена. Те саме і з канавкою.
Вставляти кільце в поршень для скутера потрібно відповідно. Якщо в китайський поршень, в принципі, можна вставити кільця будь-якою стороною, то в оригінальний японський поршень вставити кільця неправильно просто не вийде.
У деяких форсованих двотактних двигунах у поршень встановлено лише одне кільце. Це кільце відразу є і компресійним та маслознімним. Дана конструкція, завдяки зниженню тертя та зменшенню маси, дає приріст потужності двигуна. Але при цьому значно зменшується ресурс поршня.
Днище поршня та його ущільнююча частина разом утворюють головку поршня.
Спідниця поршня виконує роль напрямної частини при русі поршня в циліндрі.
У цій частині, з внутрішньої сторони поршня, з двох сторін є спеціальні потовщення (бобишки поршня), через які просвердлено наскрізний отвір. Воно призначене для встановлення поршневого пальця.
По краях отвору є поглиблення для встановлення стопорних кілець. Ці кільця не дають пальцю висунутися з поршня під час роботи двигуна.
З боків від поршневого пальця, зазвичай з поршня знімається частина металу. У цьому місці поршень досить сильно схильний до температурної деформації. І забирається метал саме для того, щоб уникнути заклинювання поршня в циліндрі, при нагріванні. Додатково, дане технологічне рішення покращує мастило циліндра. Ці місця ще називають холодильниками.
Нижня частина спідниці поршня зазвичай робиться дуже тонкою для максимального полегшення поршня. І має вона у діаметрі овальну форму. А сам поршень, якщо дивитися в перерізі діаметром поршневого пальця, має конусну форму, що звужується від спідниці поршня до днища.
Враховуючи різний ступінь нагрівання, і, відповідно, деформації різних частин поршня, дана конструкція дозволяє при нагріванні максимально наблизити геометрію поршня до циліндричної.