Розглядатимемо найпоширенішу версію цього двигуна з об'ємом циліндра 72 см3 (багато округляють до 80-ти) і, відповідно, діаметром поршня 47 мм. Такий двигун мають переважну більшість китайських полтинників.
Ресурс поршневого скутера - це поняття відносне, оскільки залежить від багатьох чинників:
Так ось, щоб визначитися з ресурсом, треба задати початкові параметри. Це ми й зробимо:
Беремо одного з найпоширеніших китайців - "Viper". Наприклад "Viper Storm 50". У цього скутера досить непоганої якості двигун (для китайця). Приблизно в цій же якості аналогічні моделі таких виробників як Alphamoto, Fada, Skymoto, SpeedGear, Kanuni, Yaben і т.д. д.
Можна акуратно їздити зі швидкістю 30-40 км/год і при цьому возити лише свою п'яту точку. А можна використовувати мопед як вантажівку, і возити, наприклад, по кілька мішків цементу за раз. Можна і зовсім спробувати взяти участь у змаганнях з HardEnduro. Для тих, хто не в курсі, HardEnduro - це така гонка на витривалість, по пересіченій місцевості, з величезною кількістю труднопереборних перешкод - каміння, колоди, трампліни, круті підйоми, стрімкі спуски, непрохідний бруд і т.д. д.
Тут ми, мабуть, виберемо теж середину - їздитимемо відносно акуратно, 40-50 км/год, іноді катати друзів, і рідше - привозити додому мішок картоплі.
Тут варіантів небагато:
Тут теж все просто - ллємо гарну олію, приблизно від 120-130 грн. за літр (ціна на 8. 10. 2017), можна дорожче - гірше точно не буде. Буває олія звичайно і по 40 грн. за літр, але дуже сумніваюся, що варто перевіряти його якість на своєму скутері.
Поршнева може померти не проїхавши і кілька десятків кілометрів. Так, з китайськими скутерами таке буває. Може випасти, криво вставлене на заводі, стопорне кільце поршня і вбити циліндр. Поршневі кільця можуть бути неправильно встановлені і зачепитися за впускне вікно, і теж "GameOver". Через необроблене лиття картера, може бути просто закритий канал для циркуляції масла з однієї половини двигуна в іншу і відповідно теж дуже швидко все закінчиться. Та й взагалі, може бути все, що завгодно - це ж Китай! На нашу велику радість, такі випадки бувають не часто, і навіть, можна сказати, рідко. Ми, мабуть, за умовчанням вважатимемо, що з купівлею скутера нам пощастило, у сенсі цього слова.
Загалом робимо все, як написано в "книжці".
Звичайно, можна забити на всі ці подробиці, але це може призвести до глобального зменшення поршневого ресурсу, та й двигуна в цілому, аж до декількох десятків кілометрів.
У нас досить якісний новий китайський скутер. Їздимо ми на ньому в міру акуратно, іноді трохи навантажуємо, у перегонах не беремо участі. Обслуговуємо майже завжди вчасно, стежимо за технічним станом. Льємо нормальну олію. І нам пощастило, що двигун одразу не заклинив.
Виходячи з усього вищесказаного і власного досвіду, можу з упевненістю заявити, що ресурс поршневого такого скутера до першого ремонту - в середньому від 15000 до 20000 км..
Але якщо відійти від наших вхідних даних, наприклад купити "га. . але", посилити умови експлуатації або "забити" на обслуговування, то термін служби поршневий можна скоротити дуже значно.
Найбільший підтверджений пробіг, до будь-якого втручання у двигун, який бачив автор цієї статті, це 24 500 км.. І належить він скутеру "FADA 7". Але, гадаю, може бути і більше.
А найменший пробіг, до ремонту поршневий, якщо не брати до уваги початкових заводських косяків, це 620км (деяка відстань взагалі без масла). Підсумок - циліндр, що повністю заклинив, і багато додаткових "бонусів".
Так що, в більшості випадків вам вирішувати, скільки ви зможете проїхати на скутері до першого ремонту поршневої.