немає товарів
Важная информация

  Мінімальне замовлення для відправки накладеним платежем (оплата при отриманні товару на пошті) 300 грн.

Несправності варіатора скутера: основні причини неправильної роботи переднього варіатора скутера

У цій статті ми постараємося розглянути всі можливі несправності переднього варіатора різних скутерів, а точніше сказати, його переднього шківа.

Принцип роботи варіатора однаковий практично у всіх скутерів, чи то чотиритактні китайці з двигунами 139QMB, 152QMB,157QMJ або японські, італійські скутери з ремінним приводом Honda, Suzuki, Yamaha, Gilera, Malaguti, Piaggio та інші.

1. Основна та найчастіша несправність варіатора скутера - це зношеність роликів. Ролики повинні бути абсолютно круглими у перерізі. Якщо хоча б один ролик має стерті грані і його коло не має правильної форми, необхідно замінити всі ролики, інакше ваш варіатор працюватиме неправильно. Можливі провали при старті, нерівномірний набір швидкості та зменшення максимальної швидкості скутера.

Неисправности вариатора скутера

2. Ще одна проблема, і вона знову-таки пов'язана з роликами варіатора, це бічна вироблення в канавці, по якій переміщається ролик. Ця виробка може статися через сильну зношеність роликів або через встановлення дешевих неякісних роликів.

Ролик - це металевий (мідний або латунний) циліндр, що має в більшості випадків покриття з пластику стійке до стирання. З одного боку, у нього є бортик, який перешкоджає випаданню металевого сердечника з ролика.

У дешевих роликах може зовсім не бути цього бортика. Так от якщо металева внутрішня частина ролика починає виходити з нього, то вона може пошкодити бічну частину паза варіатора, в якому і переміщається ролик.

неисправность вариатора скутера

3. Наступна проблема - це вироблення канавки варіатора, що утворюється під час переміщення роликів. Помітити це дуже просто. Канавка, по якій переміщається ролик, по всій своїй довжині має бути абсолютно гладкою, без перепадів висоти та сходів. Якщо в ній є якісь нерівності - це говорить про те, що ролики не працюють у всьому своєму діапазоні. Це, знову ж таки, негативно впливає на роботу варіатора.

Вихід: якщо нерівності незначні, вирівняти абразивом і після заполірувати дно канавки. Якщо знос значний – міняємо шків.

 

 неисправность вариатора скутера

4. Ще одна причина несправності варіатора на скутері – це знос фрикційної поверхні переднього шківа або щоки варіатора. Це можна виправити, проточивши і прошліфувавши, відповідно, шків або щоку, за умови, що це дозволяє зробити товщину металу вищенаведених виробів. Якщо ні – ставимо нове.

 

 неисправности вариатора на скутере

5. Розбита втулка або палець шківа варіатора – теж задоволена часта причина неправильної роботи варіатора. Згодом може негативно позначиться на роботі двигуна загалом! У випадку з втулкою вона зазвичай мідно-графітова, а на недорогих варіаторах, її може не бути взагалі. І в останніх, розбивається внутрішній отвір шківа. Вирішенням проблеми, якщо ви звичайно не професійний токар, - заміна шківа. У випадку з пальцем варіатора, теж.

 

неисправности вариатора на скутере

6. Досить часта причина несправності варіатора скутера - знос напрямних, або ще називають - слайдерами вариатора. Це зазвичай пластикові скоби, які виконують роль напрямних, під час руху пластини (тарілки), що контролює у свою чергу винос роликів. Ці ж напрямні виконують і роль демпфера між шківом варіатора і самою пластиною. Зазвичай роботу варіатора зі зношеними напрямними, можна відрізнити за характерним звуком, що дзвінить. Для виправлення ситуації, напрямні варто замінити. Бувають і ситуації, коли на поверхні шківа вже видно вироблення від слайдерів. При такому варіанті, знову-таки, - міняємо шків варіатора.

Вище ми навели основні загальні причини, які можуть призвести до несправності варіатора скутера. А точніше, його переднього шківа.

Але існують інші причини, властиві конкретним моделям скутерів. Це, наприклад:

  • порушення шліцевої частини щоки шківа;
  • тарілки варіатора;
  • поломка крильчатки охолодження варіатора та інші.

Ці несправності варто розбирати на прикладах конкретних моделей, що ми зробимо, але в наступних статтях.