Відразу зауважу, що я не докладно описуватиму, як встановити колінвал на скутер. Цієї інформації повно в інтернеті, починаючи від статей та закінчуючи докладними відеороликами на YouTube. Хочу лише звернути вашу увагу на помилки, що найчастіше допускаються, і запропонувати варіанти їх усунення.
Деякі майстри забивають підшипник у картер мопеда, при цьому може деформуватися посадкове місце, і якщо трохи промахнутися під час забивання, можна пошкодити і сам підшипник.
Найкращий спосіб - це розігріти картер феном і просто вставити туди підшипник. Але тут потрібний досвід, потрібно не перегріти картер, інакше після встановлення підшипника картер віддасть йому свою температуру. І вам забезпечено перегрів підшипника.
Найкращий спосіб - це розігріти картер феном і просто вставити туди підшипник. Але тут потрібний досвід, потрібно не перегріти картер, інакше після встановлення підшипника картер віддасть йому свою температуру. І вам забезпечено перегрів підшипника.
Так, і ще, перед встановленням новий підшипник бажано охолодити за допомогою аерозолю, що охолоджує, ну, або холодильника.
Я надивився дуже багато різних вигадок із цього приводу. Є майстри, які гріють підшипники і після – вставляють туди колінвал, і найчастіше їх перегрівають. Бачив і таких, що забивають його. Існують різні варіанти: б'ють по цапфі через проставку, вставляють між млинців зубило. . . . і т. д.
При такій техніці установки дуже легко зіпсувати нові підшипники або збити співвісність колінчастого валу, а це знову ж таки сильно вплине на його термін служби.
Вставляти колінвал, в картер із уже вставленим підшипником, потрібно способом втягування. І втягувати колінвал, правильно, з одного боку, упираючись у гайку, накручену на цапфу валу. А з іншого - упором має служити саме внутрішня обойма підшипника колінвалу. Т. е. сенс у тому, щоб при установці на підшипники не діяли бічні навантаження, для яких, загалом, ці підшипники не призначені. І, оскільки читаючи зрозуміти вищесказане досить не просто, наведу схематичне креслення.
Зелений – підшипник.
Жовтий – гайка, яку ми накручуємо на різьблення колінчастого валу. І з вільного боку вкручуємо до неї допоміжну шпильку з різьбленням по всій діні.
Червоний – металева трубка.
Синій – велика гайка, яка служить нам упором для трубки. Закручуючи її, ми втягуємо колінвал, упираючись через трубку у внутрішню обойму підшипника.
Зверніть увагу на довжину допоміжної шпильки з різьбленням! Вона має бути досить довга. Інакше при втягуванні іншої сторони колінвалу, вам доведеться обзаводитися ще однією металевою трубкою, коротше.
Ще один нюанс. Гайка, що накручується на цапфу (виділена жовтим на малюнку), в ідеалі повинна бути виконана з м'якого металу, наприклад, з міді. І висота гайки має бути достатньою, щоб накручуватися на всю довжину різьблення цапфи. Це потрібно для того, щоб під час встановлення колінчастого валу не пошкодити його різьблення.
Тут сенс такий самий, як і тоді, коли ми вставляли коленвал у першу половинку. Але попередньо не забуваємо вставити напрямні в картер. Можна було б і без них, але, знову-таки, може бути порушена співвісність.
Не забуваємо надіти прокладку на напрямні! Можна замість прокладки промазати тонким шаром герметика, саме тонким шаром! Ви скажете можна будь-яким шаром - "зайвий все одно видавить при стягуванні двигуна". Видавити. Але якщо видавить назовні, то нічого страшного, а от якщо частина герметика видавить усередину двигуна – це може бути зовсім не добре.
Якщо при встановленні магніту генератора на колінчастий вал мопеда, магніт не сідає на своє місце - не варто намагатися забити його туди. У цьому, швидше за все, винна шпонка, що перекосилася. І роздовбати посадкові місця в цій ситуації зовсім не складно.
Знімаємо магніт ➤ Поправляємо шпонку ➤ Повторюємо все заново.
Робимо так доти, доки шпонка чітко не застопорить магніт на валу, а магніт у свою чергу не сяде на своє місце.
На цьому мабуть і закінчимо. Але варто розуміти, що все сказане вище - це лише основні помилки, які можуть виникнути при встановленні коленвала на японський мопед. І якщо руки ростуть не з правильного місця, цей список можна значно розширити.