Багато людей запитують, як перевірити колінвал на скутері, і це цілком резонно, адже через безліч різних навантажень, саме ця деталь зазнає частого зносу, що, як правило, призводить до більш серйозних несправностей двигуна. Підвищені обороти, вібрації, знакозмінні навантаження, високі температури, а також удари і ривки скутера при їзді, все це неодмінно відбивається на колінчастому валі, який з часом вимагає ремонту або повної заміни. Саме тому перевірка колінвала скутера – це необхідна дія, яку слід виконувати з регулярною сталістю.
Серед часто зустрічаються неполадок в колінчастому валі найпоширенішими можна вважати механічне зношування або руйнування деяких його деталей, а саме:
Також до несправностей, що часто зустрічаються, які вимагають перевірити колінвал скутера, фахівці відносять:
Діагностика колінвала скутера необхідна у випадках, якщо ви стали помічати протікання олії, відчувати сильну вібрацію в двигуні, а також те, що ваш скутер суттєво втратив у потужності, через що виникли проблеми з набором швидкості. До речі, багато неприємностей, що виникають з колінчастим валом, відбуваються саме з вини самих скутеристів, які виконуючи тюнінг свого транспортного засобу, нерідко намагаються змінити технічні характеристики самого двигуна, що і призводить до швидкого зношування деталей і руйнування частин колінвалу.
Перевірка стану коленвала скутера вимагає від його власника певних послідовних дій. Перше, на що слід звернути увагу, це ступінь зношування верхньої головки шатунного валу. Для цього, очистивши від мастила верхню голову шатуна, робиться це за допомогою засобу для промивання карбюратора, вставте в неї підшипник голки і поршневий палець. Взявшись за обидва кінці пальця, розхитуйте його у горизонтальному та вертикальному положенні. Якщо ви помітили невеликий горизонтальний люфт, то не хвилюйтеся, це нормально. У випадку з великим вертикальним зазором, необхідно поміняти голчастий підшипник і палець, і якщо після цього люфт зберегтися, то вашому скутеру необхідно. com. ua/scooter/dvigatel/kolenval/">купити новий коленвал.
У будь-якому випадку, ви знайшли люфт у верхній головці шатуна або ж не виявили такого, наступним етапом для вас стане перевірка ступеня зносу нижньої головки шатунного вала. Щоб здійснити це, потрібно очистити її за допомогою того ж аерозолю для промивання карбюраторів. Після цього легенько візьміться за шатунний вал і злегка розгойдуйте його з боку на бік. Горизонтальний люфт у нижнього шатуна – це нормальне явище.
Далі вам потрібно знайти нейтральну точку, в якій шатунний вал не стикатиметься з «щічками», тобто централізувати вал. Після цього вам слід зробити легкі рухи вгору-вниз. При цьому хочеться відзначити, що не потрібно плутати удари шатуна об бічні щоки з люфтом, що роблять багато новачків у цій справі. Якщо після цього ви виявили хоча б найменший горизонтальний люфт, вам однозначно слід замінити колінчастий вал.
Щоб перевірити, наскільки зносилися корінні підшипники, їх потрібно демонтувати. Але у випадках з критичним зношуванням, прийняти рішення про їх заміну можна за допомогою перевірки люфта валу, який необхідно спробувати розхитати, взявшись за нього з боку варіатора, оскільки зі зворотного боку, де знаходиться генератор, підшипники зношуються набагато рідше.